Dubieuze units met verrassingsmenu’s

24 juni 2021

Overmorgen is het dan zover: alles mag weer!

Okee, niet helemaal alles, maar veel van wat het leven leuk maakt, kan weer op een enigszins normale manier doorgaan.

Het duurde dan ook niet lang voordat de eerste vragen opkwamen, want waar te beginnen?
Na anderhalf jaar thuis verpieteren.. gaan we dan echt alle housewarmings doen, of gaan we voor de recordpoging ‘zo min mogelijk tijd thuis doorbrengen’?

Eén ding werd wel snel duidelijk: liever één keer naar een awesome – en dus duur – restaurant dan zes keer naar dubieuze units met verrassingsmenu’s voor twintig euro.

Is natuurlijk wel avontuurlijker, om niet te weten of je de volgende dag in goede gezondheid doorbrengt, maar niet per se het soort avontuur waar we op zitten te wachten 😉

Eigenlijk is dat soort avontuur nooit echt lekker.

Want ook in meer serieuze situaties zit je niet te wachten op totale onvoorspelbaarheid.

Natuurlijk, elk gesprek heeft zijn eigen verloop en jij weet ook van tevoren niet wat er allemaal op tafel komt, maar een zekere mate van sturing werkt wel prettiger.

Zeker als je afhankelijk bent van de informatie die je van anderen krijgt, wil je in staat zijn om die op te halen.

Het maakt even niet uit of je op zoek bent naar wat jouw klant precies zoekt zodat je jouw offerte daar op kunt toespitsen, of dat je boven water wil krijgen welke mogelijke issues voor vertraging gaan zorgen op het project dat je leidt.

In allebei die situaties – en in zo’n beetje alle andere ook – ben jij als vragensteller namelijk een cruciale factor in jouw eigen mate van succes.

Als jij zes dubieuze vragen stelt die een beetje halfbakken zijn, dan is het altijd een verrassing wat je van die ander terug krijgt en kun je niet sturen op welke info ze je wel of niet geven.

Stel je echter één kwalitatief hoogstaande vraag die super to the point is, dan kan de ander niet anders dan jou op datzelfde niveau antwoord te geven.

En nu de wereld ineens weer in de vijfde versnelling lijkt te zijn geschoten, bespaart het je een heleboel kostbare tijd en energie als je leert om met één vraag tot de kern van het verhaal door te dringen.

In onze online training ‘Super Easy Doorvragen’ leer je met welke vijf vragen je in elke situatie een adequate reactie paraat hebt waarmee je grip krijgt op de richting van het gesprek.

Zo hoef je niet meer in elk gesprek nieuwe vragen te gaan zitten verzinnen – én de vragen die je stelt brengen je ook nog eens verder dan je van tevoren had kunnen bedenken.

Alles bij elkaar duren de video’s een uurtje of twee, dus die tijdsinvestering heb je er binnen een week uit 😉

Meer weten of je aanmelden?
Kijk dan efkes hier

<< volgende
alle artikelen
vorige >>

Abonneer je op onze wekelijkse tips voor leidinggevenden. 

“Dank voor de wederom heerlijke e-mail.”

“Ik geniet van elke mail die ik van jullie krijg.”

Wij werken samen met onder meer:

Op deze website worden er cookies gebruikt voor het analyseren en verbeteren van het gebruik van de website. Accepteer Cookies