0174 - 38 68 01
Gildestraat 215, 2671 BW Naaldwijk
Opleidingen in professioneel
en persoonlijk leiderschap

Word de beste leidinggevende van het bedrijf.

Daar krijg je later spijt van

28 januari 2020

Afgelopen week schrok ik me rot.

Het is nu precies acht dagen en zes uur geleden dat ik de sleutel heb gekregen van mijn nieuwbouwappartement (niet dat ik dat echt in de gaten houd ofzo), en een paar dagen geleden waren we toe aan het verven van de eerste muur.

De bedoeling was een grijs die net-niet-wit zou zijn.

Gewoon, een lekkere rustige kleur die de basis vormt in het hele appartement.

Maarja, lockdowns en speciaal uitgezochte kleuren verf.. dat mengt niet zo lekker.

Dus ondanks vier telefoontjes en een (al dan niet legale) trip naar de bouwmarkt voor de juiste kleurcodes, blijkt het online bestellen van iets dat geen standaardproduct erg foutgevoelig.

Want die net-niet-wit…
Die was meer net-geen-lichtpaars.

Heel intens.

De eerste rollers die er op gingen, zorgden zowat voor een rolberoerte 😉

Natuurlijk wéét ik ook wel dat natte verf er heel anders uitziet dan het uiteindelijke resultaat.
En natuurlijk snap ik dat kleuren op elkaar inspelen, dus dat in een hele witte kamer elke kleur ineens heel aanwezig lijkt.

Ik weet het allemaal en toch kreeg ik het een beetje benauwd en wilde ik het er stiekem meteen weer vanaf halen.

Uiteindelijk was dat helemaal niet nodig – na een paar uur was het droog en zag de wereld er alweer een stuk mooier uit – maar die initiële paniek was er wel.

En als je daar niet tegen bestand bent, dan kun je best wel eens heel raar reageren.

Dat je dingen gaat doen die niet alleen veel te overdreven zijn, maar waar je later ook gewoon spijt van krijgt.

Want veel te heftig reageren op iets dat eigenlijk heel klein en onschuldig is, dat doen we allemaal veel vaker dan we graag zouden willen.

Da’s niet iets unieks voor de doe-het-zelvers onder ons.

We hebben allemaal zo onze triggers en dingetjes waar we niet zo lekker op gaan.

Zoals men vroeger zei: we hebben allemaal onze eigen gebruiksaanwijzing.

En op het moment dat iemand jouw gebruiksaanwijzing niet heeft gelezen en per ongeluk op het verkeerde knopje drukt, dan spring jij meteen op de kast.

Je weet zelf ook wel dat het onredelijk is (al heb je soms ook wel een dag nodig om tot dat inzicht te komen..), maar je kunt er niets aan doen.

Als jij het gevoel krijgt dat ze je niet serieus nemen, of je negeren, of niet naar je luisteren, of … – dan is hek van de dam.

Helemaal niet handig, want daardoor moet je later weer die schade gaan repareren, maar ja, je weet ook niet wat je er aan kan doen om minder fel te reageren p die momenten – de emotie neemt het dan gewoon over en dat is niet te stoppen.

Gelukkig weten wij wél wat je er aan kunt doen.

Het is namelijk heel goed te veranderen.

Je hoeft helemaal niet te leren hoe je ermee om moet gaan en je hoeft ook niet te accepteren dat je nu eenmaal zo bent.

Je moet leren hoe je jouw overgevoeligheid kunt omzetten naar ‘normale gevoeligheid’.

Hoe je jezelf van ‘licht ontvlambaar’ naar ‘zeer moeilijk ontvlambaar’ krijgt op de momenten dat je te snel ontvlamt.

Tot een maand of tien geleden hadden we daar een hele mooie offline masterclass voor. Je kwam een dag naar Naaldwijk en dan hielpen we jou (en de andere deelnemers) door het proces.

Dat doen we natuurlijk nog steeds, maar we hebben er iets nieuws bij: we hebben de hele masterclass in een nieuw jasje gestoken en er allerlei extra opdrachten aan toegevoegd, waardoor je ‘m nu ook helemaal zelfstandig kunt doen.

Zelfde resultaat, maar minder reisbewegingen ; )

Dinsdag 9 februari gaat ‘ie van start.

Drie dagen lang komt er een nieuwe module online, dus als je het precies volgens schema doet, ben je donderdag de 11e  van je korte lontje af en kom je nooit meer ongewenst op de kast terecht.

Dat is over precies twee weken.

Aanmelden doe je hier: bnlpa.nl/masterclasses/nooit-meer-op-de-kast
Daar vind je natuurlijk ook alle andere info die je nodig hebt.

<< volgende
alle artikelen
vorige >>

Abonneer je op onze wekelijkse tips voor leidinggevenden. 

“Dank voor de wederom heerlijke e-mail.”

“Ik geniet van elke mail die ik van jullie krijg.”

Wij werken samen met onder meer:

Op deze website worden er cookies gebruikt voor het analyseren en verbeteren van het gebruik van de website. Accepteer Cookies